1040/PKT/2007-PKTO
Č.j.: UZSVM/PKT/894/2007-PKTO
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, Územní pracoviště Plzeň, Radobyčická 14, 306 04 Plzeň
O Z N Á M E N Í
o výběrovém řízení čís. PKT/001/2007 na zjištění zájemce o koupi nemovitostí v katastrálním území Petrovice nad Úhlavou
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, jemuž podle §11 zákona
č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, přísluší hospodařit s níže uvedeným majetkem a podle ust. § 21 a násl. vyhlášky Ministerstva financí č. 62/2001 Sb. o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu
vyhlašuje dne 1. března 2007
2. kolo výběrového řízení na prodej dále uvedeného majetku ve vlastnictví České republiky.
Čl. 1
Prodávaný majetek
vše v k.ú. Petrovice nad Úhlavou, obec Janovice nad Úhlavou, vedené
u Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj, Katastrální pracoviště Klatovy a zapsané
na LV č. 60000. Shora uvedené nemovitosti se prodávají jako celek.
Čl. 2
Popis předmětných nemovitostí
Samostatně stojící rodinný dům čp. 2 byl postaven někdy okolo roku 1870. Tomuto stáří odpovídá i konstrukční provedení. Dům se sestává z obytné části, za obytnou částí je chlév, stodola a dřevěná kůlna. Dům je přízemní s částečným podsklepením, bez podkroví a je roubený. Napojení na elektrorozvod je možný, ten je nyní odpojený. Kanalizace je řešena svodem do jímky u obytné části domu. Jímka je v havarijním stavu. Dispozičně se v obytné části nachází předsíň, tři pokoje a kuchyně.
Objekt je celkově bez jakékoliv údržby, dlouhodobě neužívaný a neobývaný. Některé konstrukční prvky chybí nebo jsou v havarijním stavu.
Chlév, stodola, dřevěná kůlna jsou v havarijním stavu bez údržby a bez vybavení.
Pozemky jsou zarostlé trvalými porosty a částečně nálety a jsou oploceny. Pozemek zahrady parc. č. 52 tvoří jeden funkční celek se stavební parcelou č. 35, na níž je situován dům čp. 2.
Čl. 3
Minimální kupní cena činí
224.000,- Kč (slovy: dvěstědvacetčtyřitisíc korun českých)
Čl. 4
Cena nemovitostí dle znaleckého posudku
275.000,- Kč
Čl. 5
Účastníci výběrového řízení
a) Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových nabízí předmětné nemovitosti k převodu fyzickým a právnickým osobám. Účastníkem výběrového řízení mohou být fyzické osoby starší 18 let způsobilé k právním úkonům nebo právnické osoby. Účastníkem výběrového řízení na nemovitosti mohou být pouze ty osoby, které mohou nabývat nemovitý majetek na území České republiky v souladu se zákonem č. 219/1995 Sb., devizový zákon, v platném znění. S majetkem uvedeným v ust. § 10 zákona č. 219/2000 Sb., nemůže Úřad
pro zastupování státu ve věcech majetkových naložit ve prospěch fyzických osob uvedených v ust. § 18 zákona č. 219/2000 Sb.
b) Účastníkem výběrového řízení se stává ten, kdo předloží vyhlašovateli písemnou nabídku dle čl. 7 tohoto Oznámení, a to za předpokladu splnění ostatních podmínek bez výhrad. Účastník výběrového řízení může učinit pouze jednu nabídku.
Čl. 6
Prohlídka nemovitostí
Prohlídka se uskuteční v pondělí dne 12. 3. 2007 v době od 10:00 do 10:45 hod na místě samém.
Čl. 7
Povinný obsah nabídky učiněné účastníkem
a) U fyzických osob jméno, příjmení, rodné číslo, adresa trvalého pobytu, závazná adresa pro doručování (pouze v případě, že není shodná s adresou trvalého pobytu), popř. telefon nebo fax; u právnických osob přesný název, sídlo, IČ a závazná adresa pro doručování (pouze v případě, že není shodná s adresou sídla), popř. telefon a fax.
b) Nabízená výše kupní ceny, která musí být uvedena číselně i slovně v Kč, přičemž v případě rozdílu mezi číselnou a slovní hodnotou má přednost slovní hodnota. Nabídka, která obsahuje nižší nabídku, než je vyhlášená minimální kupní cena uvedená v čl. 3 tohoto Oznámení, nebude do výběrového řízení zahrnuta.
c) „Prohlášení účastníka výběrového řízení“ obsahující mj. souhlas s podmínkami výběrového řízení a s připraveným zněním kupní smlouvy na prodej předmětných nemovitostí. Prohlášení musí být podepsáno účastníkem (u právnických osob v souladu se zápisem v Obchodním rejstříku nebo v obdobném rejstříku). Vzor Prohlášení obdrží účastník na kontaktní adrese a je též k dispozici na webových stránkách u informace o prodeji předmětných nemovitostí.
d) U právnických osob příloha s výpisem z Obchodního rejstříku (originál nebo ověřená kopie ne starší tří měsíců), u právnické osoby, která se nezapisuje do Obchodního rejstříku, doloží tato osoba platný výpis z jiného zákonem stanoveného rejstříku, v němž je zapsána, případně písemnou smlouvu nebo zakládací listinu, která prokazuje vznik právnické osoby, způsob podepisování a případné změny těchto údajů, nebo odkaz na zvláštní zákon, kterým právnická osoba vzniká.
e) Nabídka musí být předložena v českém jazyce a podepsána účastníkem (u právnických osob v souladu se zápisem v Obchodním rejstříku nebo v obdobném rejstříku).
f) Z výběrového řízení bude vyřazena nabídka, která nesplní povinný obsah nabídky.
Čl. 8
Podmínky převodu nemovitostí
V případě, že se vyhlašovatel rozhodne kupní smlouvu s účastníkem, který nabídl nejvyšší kupní cenu, uzavřít, musí mít kupní smlouva náležitosti dle připraveného znění kupní smlouvy na prodej předmětných nemovitostí, která je nedílnou součástí tohoto Oznámení. Od připraveného znění kupní smlouvy je možné se odchýlit pouze po vzájemné dohodě vyhlašovatele a účastníka, který nabídl nejvyšší kupní cenu, přičemž není možno měnit nabízenou výši kupní ceny ani platební podmínky.
Čl. 9
Předání nabídek a kontaktní adresa zadavatele
Nabídky budou přijímány do čtvrtku 22. 3. 2007 včetně. Na nabídky přijaté po tomto termínu nebude brán zřetel. Požadovaný způsob doručení nabídky - osobně nebo poštou v zalepené obálce označené v levém horním rohu nápisem
„Výběrové řízení čís. PKT/001/2007 – k. ú. Petrovice nad Úhlavou – NEOTVÍRAT !!!“.
U nabídek doručovaných prostřednictvím pošty je rozhodující datum poštovního razítka.
Nabídky zasílejte na adresu:
Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových Územní pracoviště Plzeňodbor OP Klatovy
Randova 167/1339 01 Klatovy
Čl. 10
Výběr nabyvatele
Jako jediné kritérium pro výběr nabyvatele se stanovuje výše nabízené kupní ceny. Z přihlášených zájemců vybere nabídku s nejvyšší kupní cenou komise jmenovaná ředitelem územního pracoviště. Z jednání komise vzejde pro pověřeného zástupce Úřadu návrh na odprodej nemovitostí majetku zájemci, který nabídl nejvyšší kupní cenu. Pokud dva nebo více zájemců nabídnou stejnou cenu, provede komise za účelem konečného výběru kupce užší výběrové řízení s těmito zájemci. Minimální kupní cena v tomto užším výběrovém řízení bude stanovena ve výši předchozí nejvyšší nabídky. Zájemci předloží ve stanoveném termínu novou nabídku. Výsledek výběrového řízení bude písemně oznámen všem zúčastněným zájemcům. V dalším platí pro toto výběrové řízení ust. § 21 a násl. vyhlášky Ministerstva financí č. 62/2001 Sb.
Termín pro vyhodnocení nabídek: 29. 3. 2007
Termín pro vyrozumění účastníků výběrového řízení: ve lhůtě 5 pracovních dnů po rozhodnutí vedoucího zaměstnance o nejvhodnější nabídce
Čl. 11
Povinnosti nabyvatele
a) Nabyvatel je mimo jiné povinen nejpozději do 21 dnů ode dne doručení oznámení o výsledku výběrového řízení platně podepsat kupní smlouvu a podepsanou kupní smlouvu s úředně ověřeným podpisem na jednom výtisku v této lhůtě doručit na pracoviště odboru OP Klatovy. Kupní smlouvu připravenou k podpisu (již podepsanou vyhlašovatelem) je nabyvatel povinen si vyzvednout na pracovišti odboru OP Klatovy, adresa viz. čl. 9 tohoto Oznámení.
b) Nabyvatel je dále povinen nejpozději do 30 dnů zaplatit vyhlašovateli nabídnutou kupní cenu v plné výši, která se považuje za zaplacenou dnem, kdy je připsána na účet vyhlašovatele. Lhůta 30 dnů pro zaplacení kupní ceny počíná běžet dnem, kdy je kupní smlouva podepsána oběma smluvními stranami.
c) V případě, že nabyvatel nesplní kteroukoli ze svých povinností uvedených pod písm. a) a b) tohoto článku, ruší se jeho vítězství ve výběrovém řízení a k jednání bude vyzván účastník VŘ, který se umístil na druhém místě a jehož nabídka je rovna nebo vyšší než vyhlášená minimální cena. Tento postup je možno opakovat, pokud bude možno oslovit dalšího účastníka, který podal nabídku rovnou nebo vyšší než vyhlášená minimální cena.
d) V případě, že nabyvatel splní své povinnosti uvedené v podmínkách výběrového řízení, předá vyhlašovatel bez zbytečného odkladu všechna vyhotovení kupní smlouvy a návrh na zahájení řízení o povolení vkladu vlastnického práva k nemovitostem uvedeným v článku I. kupní smlouvy příslušnému katastrálnímu pracovišti Katastrálního úřadu pro Plzeňský kraj.
Čl. 12
Závěrečná ustanovení
1. Vyhlašovatel si vyhrazuje právo dodatečně měnit podmínky výběrového řízení nebo výběrové řízení zrušit. Vyhlašovatel si vyhlašuje právo odmítnout všechny předložené návrhy.
2. Změnu podmínek výběrového řízení nebo jeho zrušení vyhlašovatel uveřejní stejným způsobem, kterým vyhlásil podmínky, včetně lhůt.
3. Účastníci nemají nárok na náhradu nákladů spojených s účastí ve výběrovém řízení.
4. Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení bez udání důvodu a to až do doby podpisu kupní smlouvy ze strany vyhlašovatele.
5. Účastníci výběrového řízení se mohou účastnit otevírání obálek po předložení kopie učiněné nabídky. Termín bude zveřejněn na úřední desce vyhlašovatele ode dne 22. 3. 2007.
Případné další informace, vč. MEMORANDA s podrobnostmi o vyhlášeném výběrovém řízení a s podrobnostmi o nabízeném nemovitém majetku, jakož i Prohlášení účastníka výběrového řízení se bezplatně poskytnou osobám, které projeví zájem, při osobní návštěvě na adrese vyhlašovatele, případně je obdržíte:– OP Klatovy, Randova 167/1, 339 01 Klatovy
– na telefonním čísle 376 352 401, Ing. Jindra Faustová, e-mail: jindra.faustova@uzsvm.cz.Ing. Mgr. Miroslav Kroc, ředitel ÚP Plzeň